Skip to the main content

Start van het nieuwe seizoen 2025/2026

 

Dag allemaal,

Op maandag 1 september beginnen we aan ons nieuwe bridgeseizoen. De Algemene Leden Vergadering wordt gehouden op maandag 22 september. De stukken daarvoor ontvang je later deze maand.

In een apart bericht (alleen toegankelijk voor leden) vind je de meest recente ledenlijst en het rooster met de koffie- en tafeldiensten tot de kerst. Dit rooster ligt ook in de materialenkast.

We hebben al eerder aandacht besteed aan de koffie- en tafeldiensten, omdat het helaas niet altijd even goed gaat, maar zo bij de start van het nieuwe seizoen lijkt het ons goed dit nogmaals te doen.

Alle leden hebben drie tot vier keer per jaar tafel- of koffiedienst. Uitgezonderd zijn de leden die computerdienst hebben, de afmeldingen verzorgen of de schudmachine bedienen.

De taken staan op papier. Deze documenten liggen in de kast. Het gaat om de voorbereidingen voor de avond, maar nadrukkelijk ook om het opruimen. Degenen die ingepland staan, zijn eerstverantwoordelijk en wij vinden het een goede gewoonte dat iedereen zo veel mogelijk meehelpt bij het inrichten van de zaal en aan het eind van de speelavond met het opruimen van de bridgematerialen, het opruimen van glazen, kopjes e.d. en de eerste afwas.

Daarna genieten van de uitslag en de gezelligheid! En dan, helemaal aan het eind, de definitieve afsluiting, waaronder de laatste afwas draaien, drogen en opbergen. Ook een taak die bij de koffiedienst hoort. In het verleden is het regelmatig voorgekomen dat hetzelfde kleine groepje nog laat op de avond aan het werk is. Het is dan ook fijn als daarbij (afwisselend) geholpen wordt, vooral ook omdat leden die dienst hebben niet altijd tot het laatste kunnen blijven.

Het checken van de kas aan het eind van de avond, ook een onderdeel van de koffiedienst, gaat ook niet altijd zoals het zou moeten. We zoeken daarvoor een andere oplossing, bijvoorbeeld een of twee vaste vrijwilligers die zich daarover ontfermen.

Om de koffie- en tafeldiensten soepel te laten verlopen, hierbij het vriendelijke verzoek:

* Noteer jouw data goed.

* Regel tijdig vervanging als jij zelf (iets) niet kunt. Dat voorkomt dat anderen in allerijl moeten “invliegen” om jouw taak over te nemen. We rekenen op je!

* Noteer eventuele wijzigingen ajb op het takenrooster. Het rooster hangt aan de binnenkant van de materialenkast.

Fijn dat je opnieuw meehelpt!

Met vriendelijke groet,

Carolien Meijer

secretaris Muider Bridge Club ‘88

Andere artikelen
Bridge cursus in 2025

Bridge cursus in 2025

De club organiseert in het seizoen 2025-2026; allereerst een Gratis Bridge Clinic op...

12/08/2025 - Theo
Zomer Avond Competitie 2025 in Weesp

Zomer Avond Competitie 2025 in Weesp

Vanaf de 1e dinsdagavond in juni 2025 organiseert WBC gedurende de maanden juni, juli en augustus...

29/05/2025 - Theo den Haan
Technisch en Parencompetitie Reglement

Technisch en Parencompetitie Reglement

Je dient lid van deze club te zijn om dit bericht te bekijken.
Al lid? Inloggen

03/11/2021 - Loes Donker-van Zomeren